Nouă membralitate

În urmă cu trei săptămâni am devenit în mod oficial membri ai Bisericii Evanghelice din Turnhout, o comunitate creștină flamandă în sânul căreia, în urmă cu doi ani, am fost primiți cu toată dragostea și o comunitate în care încercăm să ne integrăm cât mai bine. Nu este ușor, având în vedere bariera lingvistică, dar dorința acestor oameni de a ne face să ne simțim cât mai confortabil în mijlocul lor face ca procesul integrării să nu fie chiar atât de anevoios. Cu siguranță că nu este comunitatea ideală, însă este prima și, deocamdată, singura comunitate creștină din Belgia în care ne-am simțit ca într-o familie, încă de la început.

Pe lângă întâlnirile săptămânale, încercăm, în limitele impuse de timp (sau, mai bine zis, în limitele de timp pe care ni le impunem mai mult sau mai puțin justificat), să participăm și la unele din activitățile săptămânale sau periodice ale acestei comunități, cum ar fi grupurile de studiu biblic și de rugăciune.

Ceea ce m-a impresionat de la început la această comunitate a fost deschiderea și căldura cu care au primit pe oricine a venit în mijlocul lor, accentul pe decență și pe lucrurile care nu se văd, precum și slujirea, a celor din biserică și din afara ei. Am găsit în același timp acea credință și predicare centrate pe Cristos, precum și o mărturisire de credință bine ancorată în Sfintele Scripturi. Am mai găsit și oameni cu pregătire teologică, oameni modești cu care am putut împărtăși din lucrurile de care suntem preocupați.

Biserica Evanghelică din Turnhout face parte din Vrije Evangelische Gemeenten (Comunitățile Evanghelice Independente), o uniune de comunități evanghelice care însumează nu mai mult de 2000 de membri în toată Flandra. Mai multe despre VEG, însă în limba olandeză, aici și aici.

6 Responses to “Nouă membralitate”


  1. 1 Remus Martie 19, 2010 la 8:50 pm

    Pace tie . Eu sint Remus . Am locuit cu multi ani in urma in Belgia impreuna cu sotia mea . Ce orientare are aceasta comunitate de credinciosi ? Penticostala , baptista , carismatica , sau ?

  2. 2 tibipop Martie 19, 2010 la 10:37 pm

    Este o biserică evanghelică, însă prin „evanghelic” aici nu se înțelege ceea ce înțelegem în Germania, Elveția, Ungaria sau chiar România. Fiind parte din VEG, este o biserică independentă, adică nu există într-o ierarhie de genul biserică locală-comunitate regională-uniune de biserici, ca în România, ci urmează un model congregațional și presbiterian.
    Seamănă cel mai mult cu o biserică baptistă, atât în doctrină, cât și în practică (botez, Cina Domnului, modul de închinare, părtășia bisericii), mai puțin oarecum în forma de organizare, de aceea, venind dintr-un context baptist, aici ne-am găsit cel mai bine locul. Chiar dacă în orașul în care locuim există o biserică română penticostală care numără aproape 70 de membri.

  3. 3 Remo Martie 20, 2010 la 11:04 pm

    Multumesc pentru raspuns .

  4. 4 gradinaeden Noiembrie 28, 2010 la 4:16 pm

    http://www.gradinaeden.wordpress.com promoveaza o invatatura care arata drumul inapoi in binecuvantarea gradinii Eden, drum pe care Hristos prin jertfa Lui l-a facut posibil pentru noi, luand asupra Lui pacatul, boala si blestemul.

    Daca doriti putem face schimb de linkuri pentru blogroll

  5. 5 Tica Decembrie 10, 2010 la 8:58 pm

    Ma bucur sa aflu acest lucru,Am locuit in Turnhout o perioada si am frecventat biserica Penticostala de romani din oras dar am fost si in biserica aceasta evanghelica.
    Mie dor sa merg sa vad ce mai e nou prin Turnhout.


  1. 1 Versiuni ale Bibliei în limba olandeză « Belgia evanghelica Trackback pe Ianuarie 20, 2011 la 11:27 pm

Lasă un răspuns

